31 Ağustos 2011 Çarşamba

Bayram.Bayramlar!!!

Ne güzeldi bizim çocukluğumuzdaki bayramlar.Hani televizyonlarda yaşça büyük,ünlü kişiler çıkıpta"nerdeeee o eski bayramlar"dediğinde,benim için çokta birşey ifade etmezdi.Ne farkı olabilirdiki,bayram herzaman bayramdır,diye düşünürdüm.Ama gerçekten bazı değerlerin artık değiştiğini,bayramların sadece tatil olarak değerlendirildiğini,anne-baba ziyaretleri bile,bayram tatilinden birkaç gün önceye alındığını(çünkü tatile gidilecek)görüp yaşayınca,bende artık"nerdeeee o eski bayramlar"diyorum.Neydi peki eski bayramların özelliği?Benim için bayram demek,yeni kıyafetler demekti.Sınırsız şeker,tatlı yemekti,harçlıklarımızı,en azından bir bölümünü,istediğimizgibi harcamaktı.Sokakta akşamın geç saatlerine kadar oynamak demekti bayram.Bayram,annemize anneler gününde aldığımız şekerliğin içini,elimizde poşetlerle gezdiğimiz evlerden topladığımız şekerlerle doldurmak demekti.Yeni alınan kıyafetleri,başucumuza koyup yatmaktı bayram.Bayram temizliği bizde biraz yorucu olurdu.Her bayram öncesi ev temizliği haricinde,o zamanlar çok kullanılan alimünyum tencereleri arap sabunu ve telle temizlenirdi.Bunu sevmezdim çünkü,ellerimiz ve tırnaklarımızın içi siyah olurdu.Birde en sevdiğim,işte bayram geldi dediğim an,annemin sadece bayramlarda kullandığı halılar,kilimler,yatak örtüleri ve perdeler ortaya çıkardı.Onları sardıktan sonra evin içinde gezerdim.Kilimlerin,halıların üstüne basmak o kadar hoşuma giderdiki.Yatak odasına girip,annemin kadifeden yatak örtüsüne elimi sürerdim.O kadife örtü elimi her gezdirdiğimde renk değiştirirdi,açık koyu kırmızı olurdu.Günlük kullandığımız çaydanlıklar kalkar,yerine yenileri çıkardı.Bayram özeldi işte.Herşeyin en güzelini kullanırdık.Her bayram muhakkak yeni birşey giyerdik,bu çorap olabilir,bir kazak olabilir,üzerimizde yeni olmalıydı.Bayram sabahı çok erken kalkılır,kahvaltı yapılırdı.Sonra büyükten küçüğe sıraya girerdik.Annem ayakta dururdu.Önce abim annemin elini öper onun yanında dururdu,sonra ablam annemin elini öpüp abimi öper,oda abimin yanında dururdu.Bu böyle yaş sırasına göre devam ederdi.Özellikle işte bu bayramlaşma törenini özledim.Ben güzel bayramlar yaşadım,umarım herkes için güzel bayram anıları vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder