16 Ağustos 2011 Salı

bir okul anısı

Babamdan sonraki ilk 23 nisan bayramı ve tabiiki biz babam zamanından alışık olduğumuz için törene kıyafetli katılmak istiyorum.Annem okula gelip öğretmenle görüşmüş.Benim bu olanlardan yıllar yıllar sonra haberim oluyor.Öğretmenime durumumuzu anlatıp maddi sıkıntı içinde olduğumuzu ama bizim bu sıkıntıyı hissetmemizi istemediğini,törenlere bir şekilde beni dahil etmesini rica etmiş.Öğretmenimizde çok iyi birisiydi,annemle düşünüp taşınıp beni masrafsız nasıl törene katacaklarını ayarlamışlar.Öğretmenim anneme beyaz etek ve beyaz gönleğim olup olmadığını sormuş,annemde gömleği var etek bulurum demiş.Biz komşudan gidip kızının eteğini istemiştik,neden istediğimizi sorduğumda dükkanlarda kalmamış demişti.
öğretmenim ertesi gün bana okulda hadi bakalım yine şanslısın 23 nisanda bu görevi sadece sana verdik ,sen çiçekçi kız olacaksın önünden geçen korteje elindeki sepetten çiçek atacaksın,bembeyaz giyinip melek gibi olacaksın demişti.benim çiçek sepetim yokki dediğimde sen merak etme onu ben ayarladım herkes çiçekleri seçemez diye beni kandırmıştı.Ama çocukluk işte nerden aklıma gelecek masraf yapmadan hiçte planda olmayan bir görevi bana çok önemli bir şeymiş gibi anlatacakları.Gerçektende törende benden başka çiçekçi kız yoktu,ve ben görevimi büyük bir gururla yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder