7 Eylül 2011 Çarşamba

ah o gaz lambasının camı!!!

Bir zamanların olmazsa olmazı,her evde bulunan gaz lambaları,bizim evdede vardı.Onun temizliği başlı başına promlemdi.Gaz lambasının camının şeklinden dolayı elimiz içine girmezdi,ama ortasındaki hisli bölgeyi silmek gerekiyor.O zaman uzun bir bezi elimize alırdık,camın o bölgelerine ulaşmaya çalışırdık.Gaz lambalarını yakmanın da bir şekli vardı.Önce camını çıkarıp fitilini ateşlersin.Sonra fitilini iyice kısıp camı yerine takarsın,yavaş yavaş fitili yukarı verip,ışığı arttırırsın.Sıra bu.Ben daha 7-8 yaşlarındayım,annem akrabalardan birine gitmiş,tam olarak neden olduğunu hatırlamıyorum ama,Göksel'le ben evde yalnızız.Hava hafif kararmaya başlayınca,biz içeri girdik.O arada elektrikler kesildi,gaz lambasını yakayım dedim.Camını çıkarıp fitili yaktım,camını hemen taktım.Birkaç saniye sonra cam sesli bir şekilde patladı.Göksel'ide yanıma alıp bakkala gittim,gaz lambası camı aldım.Lambayı tekrar yakıp,fitilini kısmadan tekrar camı taktım,cam yine patladı.İçimi korku aldı,hem karanlık çöktü,lambayı yakamıyorum,hemde sürekli camlar patlıyor,yenisini almak zorunda kalıyorum.Bu şekilde 4 tane cam patladı.Ben artık yenisini alamıyorum,çünkü bakkal veresiye veriyor,deftere sürekli yazdırıyorum.Kardeşimi yanıma alıp bahçeye çıktık,annemleri bekliyoruz,bir yerdende ağlıyorum.Ben ağlayınca haliyle Göksel'de ağlıyordu.Komşumuz dışarıya çıkıp neden ağladığımızı sorduğunda,olanları anlattım.O da bakkala gidip bir tane cam aldı,geldi lambayı yakıp biraz bekledikten sonra fitili yükseltti.Lamba sorunsuz birşekilde yandı.Kısa süre sonrada annem geldi,Olanları o zaman anlatamadık,ne zaman bakkal defteri hesaplanmak üzere ele alındı,o zaman anlaşıldı bizim cam olayımız.Ama annem kızmadı,çokmu korktunuz dedi.Evet korkmuştuk,bakkal defterine bu kadar çok yazdırmaktan korkmuştuk.Her ne kadar çocukta olsak o hesabın ne zorluklarla ödendiğini biliyorduk,üzülüyorduk.O olaydan sonra lambanın camını daha dikkatli temizledim,ve kırmadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder