18 Eylül 2011 Pazar

anne ne olur ince çorap alalım

Artık liseliyim!Çevrenin en güzel lisesine Bakırköy ticaret lisesine yazıldım.Oraya kaydolmak zordu.Ama şansım yaver gitmişti ve yedeklerden girmiştim.Daha sonraki zamanlarda okulda yaşadığım sıkıntıları görebilseydim,kendime şanslı demezdim.Semt olarak oturduğumuz yerle,okulun olduğu bölge arasında farklar vardı.Bakırköy daha çok zengin kesiminin olduğu semtti.O okula gelen öğrencilerde maddi açıdan sıkıntısı olmayanlardı.Bizde harcamalarımıza dikkat etmemiz gerekiyor.Yanımda harçlık götürdüğüm günler azdı,o günlerde bile dikkatli harcardım parayı.Ama sınıf arkadaşlarım ceplerindeki harçlıklarıyla en pahalı mağazadan kıyafet alabiliyorlardı.Teneffüste beraber gezemiyorduk,onlar kantine gidip istedikleri gibi yiyip içerlerdi,bende canım istemiyor bahanesiyle oradan uzaklaşırdım.Bu durumlardan dolayı okuldanda soğudum.Kılık kıyafette çok önemliydi.Formalar aynı olduğu için bir sıkıntı yoktu,ama ayrıntılar dikkat çekebiliyordu.Mesela ayakkabı,çorap,çanta gibi.Kışın kullandığım,uzun yıllardır eskimeyen,hiç sevmediğim kalın çoraplarım vardı.Çok farklı bir malı vardı,ne ince ne kalındı,kaşındırıyordu.Bütünn kızlarda ince çoraplardan vardı.Birgün annemle pazara gitmiştik,orada küçük çocuk gibi tutturdum ince çorap diye.Annem"kızım bunlar soğan zarı gibi incecik,birgün dayanmaz.Yazık verilen paraya"desede,ben"anne ne olur alalım.Herkesin var,onlar kullanıyor.Ben dikkat ederim,yırtmam.Ne olur anne"dedim.Annem dayanamadı bir çift lacivert ince çorap aldı,formam lacivertti çünkü.Ertesi gün yeni çoraplarımı giyinip okul için evden çıktım,iki sokak ötedeki arkadaşımı çağırdım,onların kapısında durdum.Hiç birşey yapmadım,bir yere yaslanmadım,bacağım biryere değmedi,ama çorabım yukardan aşağıya doğru yırtılmaya başladı.Ben birden bağırıp ağlamaya başladım,arkadaşım geldiğinde hemen çorabın kaçan yerine uhu sürdü.Lacivert çorapta beyaz,donmuş uhu nasıl görünür siz tahmin edin.Bari okula gitseydimde arkadaşlar yeni çorabımı görselerdi.Ondan sonra kaçsaydı bu lanet çorap.Okulda kaçan yerini saklayarak,arkadaşların içinde gezerek sözde yeni çorabımı gösteriyordum.Tabii akşam eve gelip anneme anlatınca,kadıncağız haklı olarak"ben demedimmi onlar incecik dayanmaz diye.Sen sabah yine o eski çoraplarını giy"dedi.Benim ince çorap sevdam,hain çoraplar yüzünden birgün sürdü.Eski kalın,sevimsiz,yırtılmayan çoraplarla o yılı bitirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder