5 Eylül 2011 Pazartesi

meyve suyu severmisiniz?kolunuz kesilse bile.

Yazın en sıcak zamanları,evde oyun oynuyorum.Babam seyahatten yeni gelmiş,ev yiyecek içecekle dolu.Böyle zamanlarda evde olmak,dışarı çıkmaktan daha cazip hale geliyor.Babamın getirdiklerinden yiyip içiyoruz.Tüm kardeşler evdeyiz.Annem bahçede birşeylerle uğraşıyordu.Fazla koşuşturmaktan ağzım dilim kurumuştu,mutfağa gittim.Dolabı açınca su yerine canım meyve suyu istedi.O zamanlar schweppes markalı meyve suları yeni çıkmış.Adını bile doğru bir şekilde söyleyemiyorum.Hem onlardan var hemde bilindik cam şişelerde coca cola var.Ben bir şişe coca cola şişesini alıp bahçeye çıktım.Anneme"bunu abimle beraber içeyimmi"diye sordum.Annemde"onu bırak diğer küçük şişelerden birer tane alın için"dedi.Bu daha güzeldi çünkü daha fazla içmiş olacaktık.Veysel abim bunu içerden duymuş,benden önce mutfağa gidip kendisine bir şişe schweppes almış.Salonun kapısı mutfağa doğru açılıyordu.Kapı yarım açılmışsa mutfaktan geleni görmüyorsun,mutfaktan gelende seni görmüyor.Abim elindeki şişeyle koşarak mutfaktan çıkıyor,bende abimden habersiz mutfağa doğru koşuyorum.Her ikimiz tam kapının köşesinde karşıkarşıya geliyoruz ama hızla koşarak.Varın gerisini siz düşünün,biz elimizde şişelerle kafa kafaya çarpıştık.Yere düştüğümde elimdeki şişe kırılmış kola yerlere akmıştı.Ben kolaya üzülürken abimin, koluma baktığını farkettim.Kırılan şişenin bir parçası bileğimi kesmiş,oluk gibi kan akıyor.Ben kolumu görünce feryadı bastım,içeriye annem girdi,abim dışarıya kaçtı.(Bu sahneyi biryerlerden hatırlıyorsunuz değilmi?)Annem hemen kesilen yerin üst tarafından bir tülbent bağladı sıkı bir şakilde.Kan akışını yavaşlattı,sonra hızlı bir şekilde malum adrese Şişli Etfal Hastanesine gittik.Nede olsa çocuğum,elim kesik ama annem"sana simit alayımmı"dediğinde hemen evet demiştim.Elimde simit doktorun yanına girdik,doktor bileğime baktı,üç damar kesik dedi.Annemin bağladığı tülbent işe yaramış,fazla kan kaybetmemişim.Bileğime dikişler atıldı,kol yukarıya bağlandı.Bir ay kadar o şekilde gezdim.Bu halimi biraz kullandım,özellikle Veysel abime karşı.Suçlu olduğu için benimle evcilik oynuyordu,nazlanmama katlanıyordu.Evcilik oynarken yine yapacağını yapıyordu.Sigara şeklinde sakızlar vardı,oyun oynarken onlardan alıyorduk.İkimizde birer paket almıştık,birbirimize misafirliğe giderken ikram edecektik.Abim sürekli bana misafir geliyordu,her geldiğindede sigara yani sakız ikram ediyordum.Ben ona bir türlü gidemiyordum.En sonunda dayanamadım,sordum"ben sana niye misafirliğe gelemiyorum,hep sen bana geliyorsun?"Abimin her yaptığı şeye bir mantıklı açıklaması vardı."Kızım,ben erkeğim,misafir ağırlamayı nerden bileyim?Sen kızsın,bunları bilmen lazım.Senin iyiliğin için,kendim için değil"dedi.Beni ne kadar düşünüyor değilmi?Canım abim.Tabii sakızlarıda bitiriyor bu arada ama olsun benim iyiliğim için...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder